Fragile

L.O.V.E
Turns a heart to crystal.
Much more valuable.
But much much much more fragile.

T.R.U.S.T
Is a fragile thing.
Easy to break.
Easy to lose.
And very hard to get back.

PLEASE
Once you have our heart.

Handle it with care!

Hidup Baru

Assalamualaikum,

Its been a while huh? Too much to tell. To much to say and yet I don’t know how to start.

Alhamdulillah.
Dah empat bulan kami bernikah.
Alhamdulillah.
Segalanya dipermudahkan oleh Allah SWT.
Alhamdulillah.
Semoga Allah memberikan kami keberkatan, kenikmatan, kesenangan, ketenangan dan dimurahkan rezeki dalam kehidupan kami.

Ramai yang bertanya apa beza sebelum dan selepas kahwin. Beza? Ehh mestilah ada beza kan. Dulu seorang, sekarang berdua. Dulu fikir perut seorang, nak makan ke tidak ikut mood sukahati sekarang fikir perut suami. Dan yang paling tak percaya, status. Dari Cik ke Puan Ariffuddin. Dulu tak boleh pegang, sekarang dah boleh. Ada yang mendengar, memujuk. Ada yang menyuapkan tiap kali malas yang memuncak tinggi.

Bagi mereka yang ada dalam “Friendlist FB” aku mesti perasan timelime aku dah berubah. Dulu banyak upload gambar selfie sana sini. Sekarang selalu share and upload gambar makanan, rumah dah berkaitan rumahtangga. Bab masakan tu paling banyak. Gain knowledge okey!

Kalo time malas, memang tetiap pagi ja masakkan sarapan untuk dia. Then tengahari beli lauk kedai. Duduk dua orang dalam rumah, bila aku dalam mood yang tak selera nak makan, dia seorang jelah yang makan. Timbul rasa x syok nak masak, datnglah malas dari rajin. Nasib baik Ami aye jenis tak kisah. Pon boleh katanya. Sekarang masih berdua, boleh lah kalau malas beli ja. Nanti kalau dah bertiga berempat, memang lauk kedai tak kan masuk ke rumah.

Kalo time aku rajin, ha jangan di suruh. Pandai cari, pandai fikir nak masak apa. Pandai awal2 lagi dah masuk dapur selongkar peti ais nak masak apa. Walaupun baru tadika bab masak2 ni, x khatam lagi tapi atleast cuba lah.Masak ala kadar tapi masak la. Hehe. Alhamdulillah. Because now we spent most of the time at home. Cook at home. Breakfast and lunch at home. Hahaha. We can saved up to RM30.00 a day if we have our meal at home. Breakfast bawa bekal. Jimat! Outside food is not healthy. In fact, I also can polish my cooking skill and luckily my husband love to try new recipes invented by me. Haha.


Tapi syukurlah, Ami aye jenis tak kisah. Apa yang ada ja boleh dimakan. Tak cerewet. Alhamdulillah.

#Throwback : Wedding

Assalamualaikum,

Alhamdulillah.
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.
Segalanya dipermudahkan Allah SWT

Perjalanan baru bermula.

Bismillah

Semoga perjalanan dan kehidupan rumahtangga kami diberkati oleh Yang Maha Esa


Instagram

More

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...